כיצד מיתוג משפיע על העסק?
כאשר אתם פותחים עסק חדש אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לעשות זה מיתוג עסקי. עסק ללא מיתוג הוא עסק ללא זהות ובמאמר הבא ננסה להסביר בצורה פשוטה למה עסקים שלא עושים מיתוג מדויק לעסק לא מצליח לממש את הפוטנציאל שלהם.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
מה זה מיתוג?
מיתוג הוא השלב שבו אתם יוצרים את השפה הגרפית של העסק. בשלב זה מתחילים מעיצוב לוגו לעסק שאחת המטרות שלו היא לייצר בידול בניכם לבין העסקים האחרים שקיימים בשוק והמטרה השנייה שלו היא להעביר את המסרים שאתם רוצים ללקוחות הפוטנציאלים.
לאחר יצירת הלוגו בדרך כלל יגיע השלב השני של יצירת כל שאר האלמנטים הגרפיים של העסק. בדרך כלל מדובר על אלמנטים גרפיים כמו עיצוב פלייר, נייר מכתבים, מעטפה ממותגת, כרטיס ביקור, עיצובים לפייסבוק, עמוד נחיתה, חתימה למייל, בניית אתר וכו'…
איך המיתוג עזור לסייע לכם?
בואו וניקח את חברת נייק או אדידס לדוגמא. ל-2 החברות האלו יש לא מעט פריטים במחירים גבוהים ביחד להרבה מתחרים בשוק. למרות ההבדלי מחירים בניהם לבין חברות אחרות שמציעות פריטי לבוש באיכות זהה או לעיתים גם באיכות טובה יותר אנשים רבים מעדיפים לשלם יותר בשביל פחות רק בגלל שם החברה והלוגו שמופיע על הבגד.
הכוח של המותג שאותם חברות הצליחו לבנות בונה עבורם סיטואציה שבה אנשים מוכנים לשלם יותר כדי לקבל מוצר שההבדל היחידי בינו לבין חברה אחרת הוא השם והסמל.
כאשר אתם יוצרים איזשהו שפה מיתוגית וגרפית שעוזר להפוך את העסק שלכם ליותר מקצועי אתם באופן אוטומטי הופכים את העסק שלכם ליותר סמכותי ואמין בעיני הלקוחות שלכם.
כאשר אתם שולחים חבילה עם מוצר ללקוח שמגיעה עם שקית או קופסה עם הלוגו של העסק אז באופן אוטומטי הלקוח שמקבל את החבילה מבין שמדובר בחברה רצינית.
כאשר אתם שולחים הצעת מחיר או ניירת מכתבים ללקוח פוטנציאלי והנייר מכיל את הלוגו של החברה ואת הפרטים של יצירת הקשר באופן אוטומטי זה נתפס כיותר מקצועי.
כאשר אתם שולחים מייל ללקוח ובתחתית המייל מופיעה תמונת חתימה למייל עם הלוגו של העסק והפרטים של העובד זה הופך את העסק שלכם ליותר רציני.
כשכל הדברים האלו ודברים נוספים מתחברים ביחד זה משנה את הצורה שבה הלקוחות רואים את העסק וכפי שהסברנו בדוגמא של נייק ואדידס לפעמים התפיסה והמותג זה הכל ולפעמים עצם המותג והשם של החברה זה ההבדל בין האם לקוח יבחר מוצר בחצי מהמחיר שאתם מציעים או האם הוא ירכוש את המוצר שלכם במחיר כפול.